Billboardy „Kochajcie siÄ™ mamo i tato”. Katolickie treÅ›ci na ulicach Polski

Zapewne każdy z nas widziaÅ‚ wielkie banery z hasÅ‚em „Kochajcie siÄ™ mamo i tato” stojÄ…ce przy ulicach, mniejsze plakaty na przystankach czy wiÄ™ksze wiszÄ…ce na budynkach bloków czy kamienic promujÄ…ce ideÄ™, by siÄ™ nie rozwodzić.

O co chodzi w tej akcji? 

Jest to ogólnopolska inicjatywa katolickiej Wspólnoty Trudnych MałżeÅ„stw SYCHAR, zaÅ‚ożona w 2003 roku przy koÅ›ciele Å›w. Wincentego Pallottiego w Warszawie, która już na wstÄ™pie obiecuje, że „Każde trudne sakramentalne małżeÅ„stwo jest do uratowania”.

WedÅ‚ug Wspólnoty Trudnych MałżeÅ„stw SYCHAR, która promuje siÄ™ na billboardach „Kochajcie siÄ™ mamo i tato”, do rozwodu nie powinno dojść – nawet, gdy jedno z małżonków jest już w nowym zwiÄ…zku czy nawet wówczas, gdy w małżeÅ„stwie jest przemoc lub problem uzależnienia jednego z partnerów.

Charyzmatem Wspólnoty Trudnych MałżeÅ„stw SYCHAR jest dążenie jej czÅ‚onków do uzdrowienia sakramentalnego małżeÅ„stwa, które przeżywa kryzys.

Z danych GUS wynika, że w 2019 roku rozwiodÅ‚o siÄ™ w Polsce 65341 par, z czego ponad 43 tys. w miastach. NajwiÄ™cej rozwiodÅ‚o siÄ™ par w woj. mazowieckim, na drugim miejscu znalazÅ‚y siÄ™ małżeÅ„stwa z woj. Å›lÄ…skiego.

Banery i Billboardy sfinansowaÅ‚a fundacja jednego z najbogatszych Polaków w Polsce, wÅ‚aÅ›ciciela firmy EKO-OKNA. WÅ‚aÅ›ciciel fundacji Mateusz KÅ‚osek jest osobÄ… bardzo wierzÄ…cÄ… i angażuje siÄ™ w dziaÅ‚ania religijne.

  • Autor artykuÅ‚u i fotografii red. Marek ÅšliwiÅ„ski